Strona główna » Narzędzia social listening

Narzędzia social listening

Współcześnie najlepszym sposobem na zdobywanie nowych klientów i osób zapoznających się z nasza ofertą jest oczywiście Internet, Niestety nie zawsze wiemy, jak skutecznie pozyskiwać klientów za pomocą tego nośnika. Z tego tez powodu Publikując kolejne treści w mediach społecznościowych czy poszukując sprawdzonych sposobów na sprawdzenie skuteczności naszej strony warto sięgnąć po podstawowe narzędzia. Dzisiaj dowiemy się, czym są narzędzia social listening.

Podstawowe narzędzia social listening

Należy wśród nich wymienić przede wszystkim takie narzędzia, jak Google Alerts, Brand24, SentiOne, Instytut Monitorowania Mediów, Hootsuite, Mention. Jest ich jednak znacznie więcej. Dlaczego warto z nich korzystać? Korzystając z wyżej wymienionych narzędzi możemy nie tylko skutecznie budować strategię marketingową naszej firmy, ale również szybko i skutecznie zbierać informację i odpowiadać na potrzeby naszych użytkowników.
Omówmy sobie je pokrótce. Pierwsze z nich, czyli Google Alerts, które jest oczywiście darmowe, pozwala na monitorowanie informacji pojawiających się w sieci. Żeby ułatwić ten proces możesz nawet ustawić powiadomienie w formie mailowej. Ze względu na łatwość w obsłudze tego narzędzia jest on doskonałe również dla początkujących.

Z kolei Brand24 należy do jednej z najpopularniejszych platform tego rodzaju – korzystają z niej nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Dzięki niemu możemy pozwolić sobie na monitorowanie naszych działań na różnych kanałach. Dzięki niemu nie musisz już spędzać żmudnych godzina na analizie, ponieważ otrzymujesz już dokładne wyniki. Niestety narzędzie nie jest bezpłatne – możesz je testować przez 14 dni bez ponoszenia kosztów.
SentiOne to podobnie działające narzędzie, które pozwoli kontrolować, co dzieje się na poszczególnych kanałach, czy sprawdzać rezultaty prowadzonych kampanii. W zależności od potrzeb możesz użyć również bardzo zaawansowanego wyszukiwania. Jeśli chcesz wypróbować to narzędzie, to skorzystaj z darmowej wersji.
Następny, czyli Instytut Monitorowania Mediów to sposób na monitorowanie Internetu, w tym mediów społecznościowych, które możesz przetestować za darmo.
Hootsuite to sposób na monitorowanie i zarządzanie kontami w mediach społecznościowych. Oczywiście wersja próbna jest darmowa.
Z kolei Menton pozwala monitorować nasze działania w wielu językach, a także porównywać nasze osiągnięcia z konkurencją. Dzięki niemu możesz otrzymywać szczegółowe raporty. Pamiętaj tylko, że darmowa jest wersja próbna.