Strona główna » Projektowanie ruchu: jak animowana grafika wpływa na wrażenia użytkownika?

Projektowanie ruchu: jak animowana grafika wpływa na wrażenia użytkownika?

Tematem do rozważenia i omówienia w ostatnich latach była animacja w interfejsach internetowych i mobilnych. Przyjrzyjmy się kilku spostrzeżeniom na temat wpływu, jaki projektowanie ruchu może mieć na wrażenia użytkownika.

Co to jest motion design?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, co dokładnie oznacza termin „projektowanie ruchu”. Rzućmy na to trochę światła. Przede wszystkim termin „motion design” to skrót od „motion graphic design”.

Jak sama nazwa wskazuje, składa się z trzech elementów: ruchu, grafiki i designu. Jest to połączenie grafiki poruszającej się w przestrzeni i czasie.

Ponieważ technologie wciąż tworzą innowacyjne rozwiązania w świecie projektowania empirycznego, projektowanie ruchu staje się coraz bardziej powszechne. Początkowo był używany jako aplikacja w tworzeniu filmów i produkcji wideo poprzez wykorzystanie animacji i efektów wizualnych. Niektóre z najczęstszych przykładów projektowania ruchu to:
• filmy animowane,
• filmy,
• tekst animowany,
• aplikacje internetowe.

Projektanci używają różnych programów i innych narzędzi do tworzenia ruchomej grafiki. Jednym z najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych przez grafików ruchu jest Adobe After Effects, który pozwala na tworzenie i modyfikowanie grafiki z dodanym elementem czasu. Adobe Flash jest również używany do tworzenia projektów ruchu dla aplikacji internetowych. Inne profesjonalne narzędzia do grafiki ruchomej to Maxon Cinema4D i Softimage.

Typowy motion designer powinien być przeszkolony w projektowaniu graficznym i powinien być ekspertem w integrowaniu elementów czasu, dźwięku i przestrzeni z istniejącym modelem. Większość projektantów ruchu ma tło film owe lub animacyjne, co sprawia, że praca jest jeszcze wygodniejsza.

Krótko mówiąc, grafika ruchoma obejmuje wszystko, co widzisz w telewizji na początku programu informacyjnego, kreskówki, animacje postaci, animowaną typografię, sceny wybuchów w filmach i inne efekty wizualne. Prawie wszystko, co nie zostało nakręcone kamerą i nie jest uważane za efekty specjalne, można zakwalifikować jako projekt grafiki ruchomej.

Tak więc, niezależnie od tego, czy jest połączony z prawdziwym wideo, czy z całą serią ruchomych grafik, jest uważany za projekt ruchu.

Dlaczego projektowanie ruchomej grafiki jest ważne?

Dzięki mediom społecznościowym ludzie codziennie konsumują ogromną ilość treści. Ludzie przeglądają swoje kanały informacyjne w mediach społecznościowych, aby znaleźć coś, co przyciąga wzrok i szukają łatwo przyswajalnych informacji.

Według badań przeprowadzonych przez MIT, osoba może przetwarzać informacje wizualne w zaledwie 13 milisekund, co dowodzi, że ludzki mózg znacznie łatwiej przetwarza informacje przedstawione za pomocą wizualizacji. Innym czynnikiem jest to, że wiele osób korzysta z treści z mediów społecznościowych, gdy ich telefony są wyciszone. Dlatego w dzisiejszym świecie potrzeba komunikowania się wyłącznie za pomocą elementów wizualnych jest jeszcze ważniejsza.

Właśnie dlatego marketerzy na całym świecie używają ruchomej grafiki, aby skutecznie przyciągnąć uwagę odbiorców. Dlaczego warto zastosować motion design w swoim filmie?

Oto kilka technik, dzięki którym marketerzy mogą wykorzystać animowaną grafikę do spełnienia wszystkich swoich potrzeb komunikacyjnych:
• Tradycyjne reklamy: marketerzy mogą wykorzystywać ruchome grafiki w internetowych filmach wideo lub reklamach telewizyjnych, aby zaprezentować swoje produkty.
• Filmy promocyjne: W tej kategorii znajdują się wszelkiego rodzaju filmy redakcyjne lub reklamowe, takie jak filmy wirusowe, studia przypadków, referencje, recenzje użytkowników.
• Filmy wyjaśniające: Większość ludzi używa ruchomej grafiki w filmach wyjaśniających. Obejmują one wprowadzenie do nowych produktów lub usług, przeglądy, procesy biznesowe i samouczki.
• Filmy w mediach społecznościowych: Inną popularną formą grafiki ruchomej są filmy w mediach społecznościowych, które są tworzone w celu zaangażowania obserwujących na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube itp. Według badań przeprowadzonych przez Tubular Insights, 64% konsumentów jest przekonanych do zakupu produkt po obejrzeniu filmu w mediach społecznościowych.

 

Tagi: